Press "Enter" to skip to content

Patarimai dėl reguliaraus techninio aptarnavimo ir ką patikrinti savarankiškai

remontas

Automobilis yra ne tik patogi ir greita transporto priemonė, bet ir sudėtingas techninis įrenginys, kuris reikalauja nuolatinės priežiūros ir tinkamo naudojimo. Reguliariai atliekant techninį aptarnavimą ir savarankiškai tikrinant automobilio būklę, galima išvengti daugelio problemų, susijusių su automobilio gedimais, saugumu ir ekonomiškumu.

Techninio aptarnavimo svarba

Techninis aptarnavimas yra procedūrų visuma, kurios esminis tikslas – įvertinti transporto priemonę ir palaikyti tobulą jos būklę. Techninis aptarnavimas apima tokius darbus kaip variklio alyvos ir filtro keitimas, žvakių, diržų, stabdžių sistemų, padangų, akumuliatoriaus ir kitų svarbių elementų patikrinimas ir keitimas.

Reguliarus automobilio techninis aptarnavimas yra svarbus dėl kelių priežasčių:

Padidina automobilio patikimumą ir ilgaamžiškumą. Laiku atliekant techninį aptarnavimą, galima nustatyti ir pašalinti nedideles problemas, kurios gali sukelti didesnius gedimus ateityje. Taip pat galima prailginti tarnavimo laiką dalims ir sumažinti remonto išlaidas.

Užtikrina automobilio saugumą. Techninis aptarnavimas leidžia išlaikyti automobilio stabdžių, vairo, signalizacijos, apšvietimo ir kitų sistemų veikimą optimaliu lygiu. Tai padeda išvengti nelaimingų atsitikimų ir pavojingų situacijų kelyje.

Gerina automobilio ekonomiškumą. Techninis aptarnavimas padeda sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų kiekį. Tai pasiekiama optimizuojant variklio darbą, sumažinant trinties koeficientą ir padidinant padangų slėgį.

Išsaugo automobilio vertę. Techninis aptarnavimas padeda išlaikyti automobilio estetinę išvaizdą ir funkcionalumą. Tai svarbu ne tik asmeniniam komfortui, bet ir galimam automobilio pardavimui ateityje.

Techninio aptarnavimo dažnumas priklauso nuo automobilio markės, amžiaus, naudojimo intensyvumo ir gamintojo rekomendacijų. Paprastai rekomenduojama atlikti techninį aptarnavimą kas 10 000 – 15 000 km arba kas metus. Tačiau kai kurie darbai gali reikalauti dažnesnio atlikimo arba papildomos priežiūros.

Ką patikrinti savarankiškai?

Nepaisant to, kad techninis aptarnavimas yra svarbus ir būtinas, jis nėra pakankamas užtikrinti automobilio būklę. Automobilio savininkas turėtų reguliariai ir savarankiškai tikrinti kai kuriuos automobilio elementus ir sistemas, kad galėtų laiku pastebėti ir išspręsti galimas problemas. Štai keletas patarimų, ką patikrinti savarankiškai:

Variklio alyva. Variklio alyva yra vienas iš svarbiausių automobilio komponentų, nes ji tepa, aušina ir valo variklį. Alyvos lygį reikėtų tikrinti bent kartą per mėnesį arba prieš ilgesnę kelionę. Tam reikia ištraukti alyvos matuoklį, nuvalyti jį ir įkišti atgal į variklį.

Tada reikia ištraukti jį vėl ir pažiūrėti ar alyvos lygis yra tarp min ir max žymų. Jei alyvos lygis yra per žemas, reikia papildyti alyvą iki reikiamo lygio. Jei alyvos lygis yra per aukštas, reikia nuleisti perteklinę alyvą arba kreiptis į servisą.

Taip pat reikia atkreipti dėmesį į alyvos spalvą ir konsistenciją. Jei alyva yra juoda, drumzlėta arba turi baltų dalelių, tai gali reikšti, kad alyva yra sena, užteršta arba kad variklyje yra vandens ar antifrizo. Tokiu atveju reikia pakeisti alyvą ir filtrą. Jeigu patys padaryti nesugebate, čia į pagalba jums ateis bet kuris autoservisas.

Padangos. Padangos yra tiesioginis automobilio kontaktas su keliu, todėl jų būklė turi įtakos automobilio stabdymui, vairavimui ir degalų sąnaudoms. Padangų slėgį reikėtų tikrinti kas dvi savaites arba prieš ilgesnę kelionę.

Tam reikia naudoti specialų slėgio matuoklį arba pasinaudoti degalinės kompresoriumi. Padangų slėgis turi atitikti gamintojo nurodytą slėgį, kuris paprastai būna nurodytas ant durų staktos arba degalų dangtelio. Jei padangų slėgis yra per žemas, reikia pripūsti padangas iki reikiamo slėgio. Jei padangų slėgis yra per aukštas, reikia nuleisti perteklinį orą iki reikiamo lygio.

Taip pat reikia tikrinti padangų protektorių gylį ir būklę. Jis  turi būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Jei protektoriaus gylis yra mažesnis arba jei padangose yra plyšimų, įpjovimų ar kitų pažeidimų, reikia jas pakeisti kitomis.

Akumuliatorius. Akumuliatorius yra atsakingas už automobilio elektros sistemų maitinimą ir variklio paleidimą. Akumuliatoriaus būklę reikėtų tikrinti kas šešis mėnesius arba prieš žiemą ir vasarą. Tam reikia naudoti specialų akumuliatoriaus testerį arba multimetrą. Akumuliatoriaus įtampa turi būti ne mažesnė nei 12,6 V. Jei akumuliatoriaus įtampa yra mažesnė, reikia pakrauti arba pakeisti akumuliatorių.

Reguliarus techninis aptarnavimas ir savarankiškas automobilio tikrinimas yra svarbūs veiksmai, kuriais galima užtikrinti automobilio būklę ir ilgaamžiškumą. Automobilio savininkas turėtų sekti gamintojo rekomendacijas dėl techninio aptarnavimo dažnumo ir atlikti savarankišką tikrinimą kasdien arba prieš kiekvieną kelionę.

Be First to Comment

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *