Kiekvieną dieną susiduriame su įvairiausiais išbandymais ir šiuo atveju tikrai nekalbame apie „force majore“ keliamas problemas, o apie šiek tiek „žemiškesnius“ dalykus. Natūralu, jog visada viskas nebus gerai ir tai kelia įvairiausias problemas bei konfliktus. Lygiai taip pat yra ir organizacijomis, kuriose tokios problemos yra kasdienybė. Konfliktai darbo vietoje yra neišvengiami ir nereikia čia apsimetinėti, jog taip nėra, bet tai, kaip vadovai juos tvarko, gali turėti didelės įtakos įmonės efektyvumui ir visų darbuotojų gerovei. Dabar telieka atsakyti į klausimą „kaip vadovas gali efektyviai valdyti konfliktus darbo vietoje ir kokias strategijas galima naudoti siekiant išspręsti atsiradusias problemas ir skatinti darbuotojų ir vadovų bendradarbiavimą?“. Į tai atsakyti mums padės verslininkas Mantvydas Matthew Narusevičius, kuris pasidalins savo patarimais apie konfliktų darbo vietoje valdymą.
Pasak jo, pirmiausia viskas prasideda nuo supratimo ir analizės. Pirmasis vadovo žingsnis konfliktų valdymo procese yra suprasti, kas iš tikrųjų vyksta arba situacijos įvertinimas. Vadovybė turėtų aktyviai klausytis abiejų konfliktuojančių šalių nuomonės, analizuoti situaciją ir identifikuoti pagrindinius konflikto elementus. Tik atlikus tai galima pereiti prie antrojo žingsnio – bendradarbiavimo. Vadovas turėtų skatinti bendradarbiavimą tarp konfliktuojančių šalių. Bendros pastangos ir susitarimų siekimas gali būti efektyvūs būdai skatinti konstruktyvų bendradarbiavimą. Reikia suprasti, jog niekada abejos nesutariančios šalys liks patenkintos galutiniu sprendimu, tačiau reikia mažinti tą riziką ieškant bendro kompromiso.
Pagrindinės konfliktų suvaldymo strategijos dažniausiai yra šios: atvirumo ir sąžiningumo, problemos išsprendimo bei kompromiso. Pirmoji konfliktų sprendimo strategija reikalauja atvirumo iš abiejų konfliktuojančių šalių pusių. Joms turi būti suteikta galimybė tiesiogiai ir atvirai pareikšti savo nuomonę, patirtį ir jausmus.
Konfliktuojančios šalys turi įsipareigoti būti sąžiningos savo pastangose išspręsti problemas. Tai apima nešališkumo principo laikymąsi ir norą išgirsti ir suprasti abiejų pusių argumentus. Skatinant bendradarbiavimą yra suprantama, jog konfliktų sprendimas ne tik apsiriboja išreikšta nuomone, bet ir aktyviu darbu link bendro susitarimo. Ši strategija pabrėžia grupės dinamikos ir bendradarbiavimo svarbą, siekiant kartu įveikti problemas. Bendro sprendimo siekimas leidžia visiems suinteresuotiems jaustis atsakingai už situacijos rezultatą.
Susitarimo strategija yra susijusi su bendro kompromiso atradimu. Kaip teigia Mantvydas Matthew Narusevicius, šiuo atveju vadovas skatina konfliktuojančias šalis pasiekti abipusiai priimtiną susitarimą, kuriame kiekvienas nusileidžia tam, kad būtų išsaugotas darbo vietos ir bendra organizacijos tvarka. Kartais konfliktai kyla iš tarpusavio nesusipratimo. Vadovybė turi užtikrinti, kad konfliktuojančios šalys supranta viena kitą ir yra pasiruošusios keisti savo požiūrį bei elgesį. Šios strategijos naudojimas padeda ne tik išspręsti esamą konfliktą, bet ir skatina ilgalaikį bendradarbiavimą ir sutarimą tarp darbuotojų ar komandos narių. Tai leidžia organizacijai išlaikyti harmoningą darbo aplinką ir užtikrinti, kad konfliktai būtų sprendžiami konstruktyviai, sukuriant teigiamą poveikį visai organizacijai.
Vadovui gali būti naudinga įtraukti į sprendimą bei analizę profesionalų tarpininką arba konsultantą, kuris gali padėti konfliktuojančioms šalims rasti bendrą kompromisą arba bent jau tarpusavio supratimą. Vadovybė turi kurti skatinti nežalingą darbo aplinką, kurioje skatinamas atvirumas, bendradarbiavimas ir efektyvi komunikacija. Įgyvendinant prevencines priemones, galima sumažinti konfliktų galimybę. Vadovybei reikia įvertinti arba, jei būtina, pakeisti organizacijos struktūrą, procesus arba vidaus politiką, kuri gali prisidėti prie konfliktų.
Svarbiausia, kad vadovas būtų aktyvus ir greitai reaguotų į dar tik atsirandančius konfliktus. Efektyvus konfliktų valdymas ne tik išsaugo harmoniją darbo vietoje, bet ir skatina bendradarbiavimą bei inovacijas. Tai yra kertinis akmuo sėkmingos darbo vietos egzistavimui ir darbuotojų gerovei.
Mantvydas Matthew Narusevicius daugiau konfliktų valdymo pavyzdžių pateikia čia:
Be First to Comment